031-33363801 - 09375616467
ساعت کاری 8 الی 20

امتیاز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور   --   وزارت کار و امور اجتماعی   --    عضو انجمن تخصصی فناوری اطلاعات

۰
فرم ثبت نام

راهنمای ثبت اعتراض الکترونیکی به اوراق مالیاتی

راهنمای ثبت اعتراض الکترونیکی به اوراق مالیاتی

 

یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که سازمان مالیاتی برای مودیان در نظر گرفته ثبت اعتراض مالیاتی الکترونیکی به اوراق مالیاتی است. از آنجا که مطابق اعلام سازمان مالیاتی، تنها اعتراضات مالیاتی که به صورت الکترونیکی ارسال شده باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با نحوه ثبت اعتراض مالیاتی الکترونیکی به صورت PDF آشنا نماییم. 

 

نحوه ثبت اعتراض مالیاتی

 

قبل از راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی، مودیان برای اعتراض به اوراق مالیاتی از جمله برگ تشخیص مالیات، موظف به تکمیل و ارسال برگه اعتراض مالیاتی کتبی، به صورت فیزیکی یعنی از طریق پست و یا مراجعه حضوری به سازمان مالیاتی بودند. پس از راه‌اندازی این درگاه، امکان ثبت اعتراض به اوراق مالیاتی از طریق سامانه مالیاتی به صورت الکترونیکی نیز فراهم شد و سازمان مالیاتی طی اطلاعیه‌ای اعلام نمود، از تاریخ 1401/2/18 به بعد، تنها اعتراضاتی که به صورت الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی (www.my.tax.gov.ir) ثبت شده باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

 

نحوه ثبت الکترونیکی اعتراض مالیاتی در سامانه اعتراض مالیاتی

 

بر این اساس به استناد دستورالعمل شماره 84380 سازمان مالیاتی مورخ 1402/5/14 و همچنین بخشنامه 230/82633/د مورخ 1401/12/16، چنانچه مودیان نسبت به هر یک از اوراق زیر معترض باشند، می‌توانند با ارایه دلایل و اسناد و مدارک کتبی از اداره مالیاتی ذی ربط تقاضای رسیدگی مجدد نمایند. در این صورت مودیان باید ظرف مهلت مقرر (30 روز پس از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی) نسبت به ثبت اعتراض الکترونیکی در مایتکس اقدام نمایند.

 

اوراق قابل اعتراض به شرح زیر هستند:

 

  • برگ تشخیص مالیات از جمله اوراق تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهارنامه برآوردی

 

  • برگ مطالبه یا برگ اجرایی اعم از مالیات مسکونی خالی، مالیات خودرو­های گران­قیمت و مالیات واحد­های مسکونی و باغ­‌ویلا­های گران­قیمت

 

  • برگ اعلام نتیجه رسیدگی/ استرداد/ آرای هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی حسب مورد

 


 

برای دانلود راهنمای تصویری بصورت PDF روی لینک زیر کلیک کنید.

راهنمای_ثبت_اعتراض_از_طریق_پورتال.pdf

 


 

برای مشاوره مالیاتی و آموزش قوانین مالیاتی و آموزش اکسل تخصصی حسابداری دایرکت دهید یا با شماره های زیر تماس بگیرید یا بر روی مشاوره آنلاین کلیک کنیدو از کلیپ های آموزشی پیج رایگان استفاده کنید .


☎️ ۰۳۱۳۳۳۶۳۸۰۱  , ۰۹۳۷۵۶۱۶۴۶۷ 
 
پیج اینستاگرام : 
https://www.instagram.com/1tapardaz/

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش