031-33363801 - 09375616467
ساعت کاری 8 الی 20

امتیاز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور   --   وزارت کار و امور اجتماعی   --    عضو انجمن تخصصی فناوری اطلاعات

  • اینستاگرام یکتاپرداز
  • تلگرام یکتاپرداز
  • واتساپ یکتاپرداز
open

۰

تنظیم قرارداد کار سال 1402

تنظیم قرارداد کار بین کارگر و کارفرما در سال 1402
 

تنظیم قرارداد کار ۱۴۰۲ چه اهمیتی دارد؟

 

قرارداد کار یک توافق کتبی است که بین کارگر و کارفرما تنظیم شده و حقوق و مسئولیت‌های طرفین را مشخص می‌کند. همچنین به‌عنوان سندی مکتوب است که می‌توان در صورت ایجاد اختلاف به آن استناد کرد. در نتیجه تنظیم قرارداد باید به‌درستی انجام شود و حاوی تمامی نکات و شرایط قانونی باشد.


این نکته را به‌خاطر داشته باشید که منظور از کارگر در قانون فقط کسی نیست که کار یدی انجام می‌دهد و شامل کارمندان نیز می‌شود. 


 کارفرما در نمونه قرارداد اداره کار ۱۴۰۲، می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد ولی کارگر یا کارمند حتما باید شخص حقیقی باشد. ضمن اینکه در تنظیم قرارداد اداره کار ۱۴۰۲ باید الزامات قانون کار از جمله بیمه و پرداخت حداقل حقوق مورد توجه قرار گیرد. بنابراین امکان تعیین مزایایی کمتر از قانون کار، برای کارگران وجود ندارد.

 
✅ انواع قرارداد کار

 

با در نظر گرفتن مواد قانون کار می‌توان انواع قراردادهای کار را به‌صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

 

۱- قرارداد کار با ذکر مدت موقت:

شاخصه کلیدی این قرارداد ذکر زمان خاتمه قرارداد به‌صورت صریح است که پس از اتمام آن قرارداد خاتمه می‌یابد. اما طرفین می‌توانند در صورت تمایل طرفین به ادامه کار، قرارداد خود را تمدید کنند. بیشتر قراردادهای کار از این نوع هستند.

 

۲- قرارداد کار با ذکر مدت غیرموقت:

این نوع قرارداد در واقع قرارداد دائمی کار است و مدت آن، محدود به زمان خاصی نمی‌شود و فقط عواملی مانند از کار افتادگی، بازنشستگی و غیره می‌تواند باعث اتمام آن شود.

 

۳- قرارداد برای انجام کار معین:

قرارداد انجام کار معین ، به منظور انجام کار مشخصی تنظیم می‌شود و پس از اتمام کار، خاتمه پیدا می‌کند. برای مثال اگر شرکتی بخواهد برای تولید محتوای سایت، شخصی را استخدام کند، می‌تواند با استفاده از این قرارداد تولید محتوای سایت را به او بسپارد و پس از اتمام پروژه، قرارداد او به پایان می‌رسد. 
 .

 

برای مشاوره مالیاتی و آموزش قوانین مالیاتی دایرکت دهید یا با شماره های زیر تماس بگیرید یا بر روی مشاوره آنلاین کلیک کنید.

☎️ ۰۳۱۳۳۳۶۳۸۰۱  , ۰۹۳۷۵۶۱۶۴۶۷ 
 

پیج اینستاگرام : https://www.instagram.com/1tapardaz/


 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش