031-33363801 - 09375616467
ساعت کاری 8 الی 20

امتیاز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور   --   وزارت کار و امور اجتماعی   --    عضو انجمن تخصصی فناوری اطلاعات

​​​​​​​​​​​​​​ یکتاپرداز​​​​​​​
۰
فرم ثبت نام
مجتمع آموزشی

خدمات مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده (فروردین 1403)

فهرست خدمات مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده


۱. خدمات درمانی، تشخیصی و پیشگیری، خدمات توانبخشی و حمایتی و خدمات آرامستان ها.

 

* قرادادهای خدمات پرستاری موضوع تبصره جزء (4) بند (ب) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 صرفاً هزینه های حقوق و دستمزد قراردهای مربوطه، با رعایت شرایط مقرر در جزء یاد شده معاف می باشد.


۲. خدمات درمانی و پیشگیری دامی و گیاهی، واحد‌های ماشینی کردن (مکانیزاسیون) آب کشاورزی، کشت بافت و تولید اندام‌های تکثیری گیاهان.


۳. خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات؛


۴. ارائه خدماتی که مابه ازای آن به صورت حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود در صورتی که مشمول فصل مالیات بر درآمد حقوق موضوع قانون مالیات های مستقیم باشد.

 

تبصره: در ارائه خدمت توسط شرکت‌های تامین نیروی انسانی و شرکت‌هایی که از طریق قرارداد‌های حجمی خدمات خود را با در اختیار گذاشتن نیروی کار به متقاضی ارائه می‌کنند (مانند شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرستاری و خدمات نظافتی)، بخشی از قرارداد که مربوط به هزینه‌های حقوق و دستمزد است، معاف می‌باشد. حکم این بند مشروط به تایید میزان حقوق و دستمزد و مزایا توسط سازمان بیمه گر است.

 

۵. عملیات و خدمات بانکی شامل دریافت سپرده، اعطای تسهیلات و یا ایجاد اعتبار، ارائه ضمانت نامه و انتقال وجه در چهارچوب قوانین مربوط و مصوبات شورای پول و اعتبار.


۶. خدمات اعتباری قرض الحسنه صندوق‌های قرض الحسنه دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا سایر مراجع مورد تایید بانک مذکور و همچنین صندوق‌های قرض الحسنه که به موجب قانون تاسیس شده یا می‌شوند.


۷. خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می‌شوند در چهارچوب اساسنامه آن‌ها.‌


۸. خدمات بیمه‌های زندگی، خدمات بیمه‌های محصولات کشاورزی، خدمات بیمه اجتماعی و درمان تکمیلی.

 

۹. خدمات بازار سرمایه شامل خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازار‌های خارج از بورس به تشخیص شورای عالی بورس و اوراق بهادار.


۱۰. خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند (۲۴) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴/۰۹/۰۱ با اصلاحات بعدی.


۱۱. صدور و ابطال، نقل و انتقال واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار.


۱۲. منحصرا سود تسهیلات اعطائی شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مشتریان (مصرف کنندگان).

 

تبصره: مالیات بر ارزش افزوده بهای دارایی ها و اموال مورد واگذاری موضوع قرارداد شرکت های لیزینگ (واسپاری) با مشتریان مشمول این فعالیت نمی‌باشند.

 

۱۳. خدمات حمل و نقل (اعم از بار و مسافر) درون و برون شهری و بین المللی جادهای، ریلی و دریایی.


۱۴. برگزاری دوره های آموزشی ورزشی با مجوز وزارت ورزش و جوانان.


۱5. خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره و پایین تر، مهمان پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه‌های ذیربط.

 

۱6. قدرالسهم هزینه مشترک (شارژ) دریافتی توسط شرکت‌های خدماتی موضوع قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی مصوب ۱۳۸۷/۰۲/۳۱ از واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی بابت ارائه خدمات به آن‌ها.


۱7- خدمات فنی، بازسازی، تعمیر و نگهداری کالا‌های موضوع جزء (۹۷) بند «الف» این ماده که توسط مرکز وابسته به دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ارائه میشود، مطابق فهرستی که با تصویب وزرای دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌شود.

 

تبصره: در مواردی که دریافت وجه توسط یک مودی مستند به فروش کالا یا ارائه خدمت نیست، مانند دریافت هرگونه خسارت، درآمد‌های حاصل از تسعیر دارایی‌های ارزی، انواع سود، انواع جریمه (مادامی که بخشی از بهای کالا و خدمات تلقی نگردد)، آورده نقدی یا غیرنقدی به عنوان سرمایه و انواع کمک‌های دولتی، عرضه خدمت محسوب نمی‌شود و ماخذ محاسبه مالیات و عوارض نمی‌باشد.


برای دانلود فایل خدمات معاف از مالیات و زیر شاخه های هر خدمت، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

فهرست خدمات معاف موضوع بند ب .pdf


برای مشاوره مالیاتی و آموزش حسابداری و قوانین مالیاتی با شماره های زیر تماس بگیرید یا بر روی مشاوره آنلاین کلیک کنید.


☎️ ۰۳۱۳۳۳۶۳۸۰۱  , ۰۹۳۷۵۶۱۶۴۶۷ 
 

پیج اینستاگرام : https://www.instagram.com/1tapardaz/

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش